Seçim rekabeti dijital pazarlamaya yansıdı

Seçim rekabeti dijital pazarlamaya yansıdı

Seçim rekabeti dijital pazarlamaya yansıdı

Türkiye'deki 61 milyondan fazla seçmen, yerel yönetimde 5 yıl boyunca söz sahibi olacak kişileri belirlerken rakipler arasındaki yoğun rekabet, dijital pazarlama sektörüne de yansıdı. Özellikle son günlerde rekabetin arttığına dikkat çekerek son 30 günde 500 milyon TL’nin üzerinde dijital reklam harcaması yapıldığını söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Cumhuriyet Halk Partisi bu dönemde 32 milyon TL’nin üzerinde harcama yaparken, en yakın rakibi olan AK Parti ise son 30 günde 6.8 milyon TL’ye yakın dijital reklam harcaması gerçekleştirdi. Dijital reklamlarda özellikle seçimin kaderinin belirleyici kitlesi olarak emekliler hedef alınarak Facebook reklamların ağırlık verildi” dedi. Kaplan, seçim sürecinde yapılan dijital reklam hatalarına da değinerek gece geç saatte gelen seçim mesajlarıyla KVKK kurallarının ihlal edildiğini söyledi.

İSTANBUL (İGFA) - Seçimlerde 81 il, 973 ilçe ve 390 beldede binlerce adayın yarıştığı 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde yaşanan rekabet, dijital pazarlama sektörüne de etkiledi. Siyasi partiler, siyasi liderler ve siyasi içerikli sosyal medya sayfaları arasında yaşanan yoğunluk, Meta tarafından rakamsal verilerle açıklandı.

 

Açıklanan verilere göre CHP’nin neredeyse 5 buçuk kat daha fazla harcama yaptığını görüldüğüne dikkat çeken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Ak Parti 6.8 milyon TL, Deva Partisi 4.7 milyon TL, Saadet Partisi 2 milyon TL ve Milliyetçi Hareket Partisi 1.4 milyon TL civarında dijital reklam harcaması gerçekleştirmiş. Partilerin yanı sıra siyasi liderler de kişisel hesaplarından reklam çalışmalarına katıldı ve Ekrem İmamoğlu 5.3 milyon TL, Murat Kurum 5.1 milyon TL, Mehmet Altınöz 2.5 milyon TL ve Hamza Dağ ise 2.4 milyon TL civarında reklam harcaması gerçekleştirdi. Aynı zamanda siyasi partilerin ve liderlerin dışında reklamlara destek olmak amacıyla haber içerik ve blog sayfaları da 150 milyon TL’nin üzerinde harcama yaparak bu rekabete dâhil oldu” dedi.

Seçimin kaderini belirleyen önemli bir kitlenin emekliler olduğunu düşünerek reklam harcamalarının özellikle Facebook’a aktarıldığının altını çizen Kaplan, “Diğer kısım ise genellikle Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlarda yoğunlaşmış durumdadır. Bu süreçte video reklamlarının daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Bu süreçte Youtube, Türkiye’de en çok kullanılan video platformlarından biri olarak siyasi parti ve liderlerin önemli bir mecrası haline geldi. Genç kitleyi etkilemek amacıyla TikTok da tercih edilen platformlardan biri oldu.  Ancak, TikTok'un reklam politikaları biraz daha katı olduğu için partiler genellikle burada influencerları kullanarak içeriklerini yaymaya çalıştı. Aynı zamanda arama motorlarında ve görüntülü reklam alanlarında da reklam harcamaları yapıldığı görülüyor. Google'ın display alanlarında yapılan harcamalarının 150 Milyon TL olduğunu söyleyebiliriz” açıklamasında bulundu.

 

Kaplan, seçim sürecinde bazı siyasi parti ve liderlerin yaptığı hatalara da değinerek özellikle geç saatlerde gelen reklam mesajlarıyla KVKK kurallarının ihlal edildiğini belirtti. Kaplan, “Gece saatlerinde gelen reklam mesajlarının, KVKK'nın kişisel verilerin korunması ve gizliliği konusundaki prensiplerine aykırı bir harekettir. Siyasi liderlerin bu tür hataları, kamuoyunda güven kaybına neden olabilir ve seçmenlerde olumsuz bir izlenim bırakabilir. Bu nedenle, siyasi partilerin ve liderlerin seçim kampanyaları sırasında KVKK kurallarına tam olarak uymaları ve etik sınırları gözetmeleri son derece önemlidir” diyerek sözlerini tamamladı.


Haber Kaynak : İGFA

Bursa Nilüferli muhtarlardan Turhan Tayan'a ziyaret

Bakan Kurum Malatya'dan seslendi... Afetzedelerin yüzü gülene kadar buradayım!

Bahçeli'den sert tepki! UEFA laçka kararından vazgeçmezse...

UEFA'ya bir kınama da Bakan Yerlikaya'dan

Üçüncü Dünya Savaşı çıkar mı?

Manisa'da ekipler gece boyunca çalışarak arızayı giderdi

Pençe Kilit'te 9 terörist etkisiz!

Gurbetçilerden destek vergisi iddiasına İletişim'den açıklama

Kayıt dışı ile mücadeleye devam

TBMM Başkanı Kurtulmuş NATO Zirvesi'ne katılacak

Dışişleri'nden UEFA'ya Demiral tepkisi

14. TransAnatolia macerası Mersin’den başlayıp Van’da son bulacak

İnegöl'ün gelecek 5 yılı planlanıyor

Sıcak havalarda bu yemeklerden uzak durun

Olgun gençlerin el emeği eserleri yıl sonu sergisinde

Yıldırım'da Çocuk Kütüphanesi miniklerin ikinci adresi

‘Hayır diyememek’ özsaygıyı zedeliyor

Gemlik'te karate şöleni

TOFAŞ'tan yeni transfer

Yaz Spor Okulları’nda ilk dönem tamamlandı  

Yüksek sıcaklıklar deprem sebebi mi?

Başkan Bozbey geçmişin izlerini sildi

Türkiye ikincisi sporculardan Başkan Aydın’a ziyaret

Bursa Osmangazi'de küçük kulaçların sertifika heyecanı

Osmangazi'de sertifika heyecanı

Osmangazi'nin örnek projesinde ilk kitaplar dağıtıldı

GCA, TİM ihracat şampiyonları listesinde 2’ncilik ödülüne layık görüldü

Türkiye İMSAD Aylık Sektör Raporu açıklandı

Filenin Sultanları Sefo konserinde

İş insanı Serdar Özyurt'tan Jandarma Genel Komutanı Arif Çetin'e ziyaret

Yükleniyor