Müşteri deneyiminde öncü sektörler ve markaları belli oldu

Müşteri deneyiminde öncü sektörler ve markaları belli oldu

Müşteri deneyiminde öncü sektörler ve markaları belli oldu

KPMG Türkiye tarafından hazırlanan “2023 Müşteri Deneyiminde Türkiye: Mükemmelliğe Yolculuk” raporunda, 8 farklı sektörden 50'den fazla markanın müşteri deneyimi performansları KPMG'nin küresel standartlarına göre değerlendirildi.

ANKARA (İGFA) - KPMG Türkiye, sektörde bir ilk olan “2023 Müşteri Deneyiminde Türkiye: Mükemmelliğe Yolculuk” raporunu açıkladı.

Türkiye genelinde 1.000'den fazla tüketiciyle yapılan araştırmaya dayanarak, 8 farklı sektörden 50'den fazla markanın müşteri deneyimi performansları KPMG'nin küresel standartlarına göre değerlendirildi ve sıralandı.  Bütünsellik ve dürüstlük, zaman ve efor, çözüm, kişiye özel kılma, beklentiler ve empati olmak üzere müşteri deneyiminin “6 Bileşeni” bu araştırmanın merkezinde yer aldı.

Müşteri deneyiminin 6 bileşen performanslarına bakıldığında, Türkiye'deki şirketlerin büyük kısmının müşteri deneyimi performansı açısından iyi bir seviyede konumlandığı ancak gelişime açık alanlarının olduğu tespit edildi. Müşteri perspektifinden bakıldığında Bütünsellik ve Dürüstlük bileşeni yüzde 17,8 ile müşterilerin en çok önem atfettiği bileşen olarak öne çıkarken Türkiye'deki şirketlerin bu bileşendeki performanslarına bakıldığında bütünsellik ve güven sunumlarında iyileştirme ihtiyaçlarının olduğu görüldü. Buna karşın müşteri perspektifinden “Zaman ve Efor” faktörü Türkiye'deki şirketlerin en güçlü olduğu metrik olarak ortaya çıktı ve ortalama 8,23 skoru ile “Zaman ve Efor” bileşeni tüm sektörler arasında en iyi performansı gösterdi. Ancak Türk katılımcılara göre “Zaman ve Efor” bileşeni önem sırasında yüzde 16,1 ile 5. sırada yer aldı.

“Çözüm” ve “Kişiye Özel Kılma” bileşenleri mükemmel bir müşteri deneyimi için bir diğer temel itici güç olarak öne çıktı ve müşteri deneyimi kapsamındaki süreçlerin Türkiye'deki çoğu şirket tarafından genel algının iyi olması için gerekli olduğunu gösterdi. Bunların yanı sıra müşteriyle empati kurma konusunda ise Türkiye'deki şirketler diğer başlıklara göre geride kaldı ve “Empati” 7,86 ile en düşük performansı gösteren bileşen oldu. Bu sonuç şirketlerin, özellikle kriz dönemlerinde müşterileriyle empati kurmakta ve onların bireysel durumlarını daha iyi anlamakta zorlanmaya devam ettiğini gösterdi.

MÜŞTERİ DENEYİMİNDE LİDER SEKTÖR GIDA DIŞI PERAKENDECİLİK

Raporda farklı sektörler özelinde de müşteri deneyimi kavramı 6 Bileşen modeli ile analiz edildi. Müşterilere verilen güven, müşteriye sunulan çözümlemeler, beklentilerin karşılanması, deneyimin kişiye özel kılınması, müşteriyle kurulan empati ve müşteriye zaman ve efor anlamında sunulan deneyimler sektörler genelinde incelendi.

Buna göre gıda dışı perakendecilik sektörünün 8,23 müşteri deneyimi mükemmellik skoru ile tüm sektörler arasında müşteri deneyimi konusunda öncü olduğu ortaya çıktı. Finansal hizmetler 8,15 skoru ile ikinci sırada yer alırken sektördeki mükemmel müşteri deneyimi çabaları müşteriler tarafından olumlu karşılandı. Finansal hizmetler sektöründe, makroekonomik zorluklar nedeniyle bir düşüş beklentisi olmasına rağmen birçok finansal hizmet sağlayıcısının zorlu dönemini müşteri deneyimi odaklı çalışmaları ile başarılı şekilde atlattığı görüldü.


Haber Kaynak : İGFA

Keşanlı kadın girişimcinin lavanta bahçesi ilgi görüyor

Kırklareli Doku Derneği ile Kırklareli Kent Konseyi’nden muhtarlara destek

36. Altın Karagöz Halk Dansları yarışması başladı

Haftanın ilk günü hava nasıl olacak?

Gülben Ergen'den rastalı hazırlık

13 ilde 24 'Siber'gözaltı!

Başkan Zengin'den Hicri Yılbaşı ve Muharrem Ayı Mesajı

Edirne Keşan'da silahla yaralama olayının zanlısı tutuklandı

Ordu'da üç ilçeyi sel vurdu: 1 ölü

Irak'ın kuzeyinde kilit kapanıyor!

CHP Genel Başkanı Özgür Özel tarihi güreşler için Edirne'de

AFAD'dan Trabzon, Giresun, Samsun ve Ordu'ya uyarı!

Bursa Osmangazi'nin köyleri şenleniyor

Numan Kurtulmuş ABD'de

TBMM'yi bu hafta yine yoğun gündem bekliyor

BAŞKAN ÇAVDAR’DAN HİCRİ YILBAŞI VE MUHARREM AYI MESAJI

KOOP-DES'te ikinci çağrı dönemi... Son başvuru 31 Temmuz

Akaryakıt istasyonlarının tüketimine dijital takip

Bakan Tunç, hukuk ve iletişimcilerin heyecanına ortak oldu

Datça 4,1 büyüklüğünde sallandı!

Malatya çevreyolunda yenileme çalışmaları

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kadromuz, Dünya ve Avrupa rövanşına hazır

Teröristlerce tuzaklanan evlerde silah ve mühimmat ele geçirildi

Beylikdüzü'nde caz keyfi

Bakan Tekin'den İstanbul'da tarihi okullarda inceleme

İhracatçı fabrika kapatmamak için kârsız çalışıyor

Irak ve Suriye'nin kuzeyin 5 terörist etkisiz!

Edirne Kırkpınar’da Kocaelili pehlivanlara tebrik

Türksat 6A için geri sayım!

Bursa Valisi Demirtaş'tan Mudanya sahillerine denetim

Yükleniyor