Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri

Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri

Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri

Nisan ayından bu yana Google aramalarında balayı, gelinlik, damatlık, düğün videosu gibi anahtar kelimeleri artış gösterdi.

İSTANBUL (İGFA) - Her geçen gün yeni eklenen trendlerle gelişen ve büyüyen düğün sektöründe her yıl ortalama 550 bin çift evleniyor. Aynı zamanda birçok sektöre de büyük fırsatlar sunan sektörde öne çıkmak ve sezonu iyi değerlendirmek isteyen firmalar, dijital pazarlama stratejileri ile pastadan önemli bir pay alıyor.

Düğün harcamalarının birçok sektöre de büyük fırsatlar sunduğunu belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Özellikle internet kullanımının yaygın olduğu günümüzde, evlilik hazırlığı yapan çiftlere ulaşmak için dijital platformlar etkili bir araç olarak öne çıkıyor. Google aramalarında balayı, gelinlik, damatlık gibi anahtar kelimelerde Nisan ayından itibaren belirgin bir artış görülmektedir. Balayı aramalarında geçtiğimiz yıla göre Mayıs ayında yüzde 75, Nisan ayına göre ise yüzde 112 artış kaydedilmiştir” dedi.

Kaplan, düğün sektörü için yapılacak dijital pazarlama stratejilerini şu şekilde sıraladı:

Hedef Kitle ve Temalara Göre Segmentasyon
Hizmetlerinizi ve hedef kitlenizi belirleyerek pazarlama stratejinizi temalara göre ayırın. Örneğin, balayı hizmeti sunan bir otel iseniz, bu hizmeti arayan kullanıcıları hedefleyin ve ilgili temalara göre reklamlar oluşturun. 

Anahtar Kelime Optimizasyonu ve Reklam Metni
Her arama anahtar kelimesine özel reklam metni oluşturun. Balayı ile ilgili aramalarda, otelin avantajlarını vurgulayan reklam metinleri hazırlayın.  

Doğrudan Hedefe Ulaşın
Düğünle ilgili web sitelerini ziyaret eden, balayı otellerini araştıran, gelinlik ve damatlık bakan, düğün mekânı arayan kullanıcıları hedefleyin. Bu sayede geri dönüş oranlarınızı artırabilirsiniz.  

Video İçerikler
Video izlenmelerinin artmasıyla birlikte dijital pazarlama stratejilerinde de kullanılan video içerikleri, düğün sektörü için mutlaka değerlendirilmeli. Ürün ve hizmetlerin avantajlarını anlatan video içerikler oluşturarak kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Video içerikler, sesli veya görsel olarak kullanıcıların ilgisini çekecek şekilde hazırlanarak, duygusal bir bağ kurabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.  

Yeniden Pazarlama
Düğün sürecinde detaylı araştırmalar yapan kullanıcıları yeniden hedefleyerek, web sitenize ikinci, üçüncü ve dördüncü kez çekebilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların başka bir ürünü veya hizmeti satın almaya karar vermeden önce onları yeniden kazanabilirsiniz. Burada yapılan kampanyalar ve hatırlatıcı mesajlar büyük önem taşıyor. 

Sosyal Medya Stratejilerini Kullanın 
Sosyal medyada  evlilik hazırlığında olan genç kitleyi hedefleyebilirsiniz. İnstagram, TikTok ve Youtuba’da düğün hazırlığı, dans videoları gibi içerikleri izleyen kullanıcıları hedefleyerek web sitenize çekebilirsiniz. Hastag kullanımları, yapılan iş birliği çalışmaları ve video reklamları bilinirliği artırmak için en sık başvurulan yöntemlerden. Sosyal medyada trendleri takip etmek ve hızlıca uyum sağlamak çok önemli. 


Haber Kaynak : İGFA

Bursa Nilüferli muhtarlardan Turhan Tayan'a ziyaret

Bakan Kurum Malatya'dan seslendi... Afetzedelerin yüzü gülene kadar buradayım!

Bahçeli'den sert tepki! UEFA laçka kararından vazgeçmezse...

UEFA'ya bir kınama da Bakan Yerlikaya'dan

Üçüncü Dünya Savaşı çıkar mı?

Manisa'da ekipler gece boyunca çalışarak arızayı giderdi

Pençe Kilit'te 9 terörist etkisiz!

Gurbetçilerden destek vergisi iddiasına İletişim'den açıklama

Kayıt dışı ile mücadeleye devam

TBMM Başkanı Kurtulmuş NATO Zirvesi'ne katılacak

Dışişleri'nden UEFA'ya Demiral tepkisi

14. TransAnatolia macerası Mersin’den başlayıp Van’da son bulacak

İnegöl'ün gelecek 5 yılı planlanıyor

Sıcak havalarda bu yemeklerden uzak durun

Olgun gençlerin el emeği eserleri yıl sonu sergisinde

Yıldırım'da Çocuk Kütüphanesi miniklerin ikinci adresi

‘Hayır diyememek’ özsaygıyı zedeliyor

Gemlik'te karate şöleni

TOFAŞ'tan yeni transfer

Yaz Spor Okulları’nda ilk dönem tamamlandı  

Yüksek sıcaklıklar deprem sebebi mi?

Başkan Bozbey geçmişin izlerini sildi

Türkiye ikincisi sporculardan Başkan Aydın’a ziyaret

Bursa Osmangazi'de küçük kulaçların sertifika heyecanı

Osmangazi'de sertifika heyecanı

Osmangazi'nin örnek projesinde ilk kitaplar dağıtıldı

GCA, TİM ihracat şampiyonları listesinde 2’ncilik ödülüne layık görüldü

Türkiye İMSAD Aylık Sektör Raporu açıklandı

Filenin Sultanları Sefo konserinde

İş insanı Serdar Özyurt'tan Jandarma Genel Komutanı Arif Çetin'e ziyaret

Yükleniyor