Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Kullanıcı gizliliğini esas alarak 3.taraf çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyuran Google, 2025 yılında tamamen çerezsiz bir dünyaya merhaba diyecek. Sektör temsilcilerinden Yasin Kaplan, çerezsiz dijital pazarlamanın geleceğini değerlendirdi.

İSTANBUL (İGFA)  - Dijital pazarlamanın en önemli gündem maddelerinden biri olan gizlilik, Google’un 2024 yılının ikinci yarısında çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyurmasıyla daha da dikkat çekici bir hale geldi.

Gizlilik önlemlerinin reklamcılıkta hedefleme teknolojilerini doğrudan etkilediğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu değişiklikler teknik açıdan evrilebilir ve değişebilir. Bu durum reklamcıların daha genel ve geniş kapsamlı stratejilere yönelmelerine neden olabilir. Aynı zamanda daha az doğrudan hedefleme de reklam verimliliğini etkileyecektir” şeklinde açıklamada bulunarak, bu gizlilik kararına ilişkin mecralar kendilerine göre hedefleme teknolojileri geliştirerek önlemlerini aldıklarını ve bu sürecin ardından dijital pazarlama süreçleri daha teknik ve bilgi gerektirecek bir altyapıya sahip olmanın önemli olduğuna dikkat çekti.

Reklam verme ve hedefleme yöntemleri farklılaşarak yerini data ve yapay zeka odaklı kişiselleştirilmiş reklamlara doğru evrileceğini belirten Kaplan, “Blockchain teknolojileri ve yapay zekâ kullanımıyla dijital reklam sektörü ve kullanıcı davranışları anlamlandırılarak kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirileceği ve önem kazanacağı bir döneme gireceğiz. Bu dönemde ölçümleme metodolojisi biraz daha farklılaşacak. Sunucu bazlı ve çeşitli teknolojiler kullanılarak kişiselleştirilmiş reklam stratejileri daha belirgin hale gelecek. Yeni uygulamalar ile reklam pazarı daha şeffaf, güvenilir ve kullanıcı odaklı hale gelmesine olanak tanırken, aynı zamanda kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirilmiş ve anlamlı hale gelmesine olanak tanıyacaktır. Bu, kullanıcıların ilgi alanlarına daha uygun reklamlarla karşılaşmalarını sağlayarak reklam verimliliğini artıran bir adım olacak” diye konuştu.


Haber Kaynak : İGFA

Keşanlı kadın girişimcinin lavanta bahçesi ilgi görüyor

Kırklareli Doku Derneği ile Kırklareli Kent Konseyi’nden muhtarlara destek

36. Altın Karagöz Halk Dansları yarışması başladı

Haftanın ilk günü hava nasıl olacak?

Gülben Ergen'den rastalı hazırlık

13 ilde 24 'Siber'gözaltı!

Başkan Zengin'den Hicri Yılbaşı ve Muharrem Ayı Mesajı

Edirne Keşan'da silahla yaralama olayının zanlısı tutuklandı

Ordu'da üç ilçeyi sel vurdu: 1 ölü

Irak'ın kuzeyinde kilit kapanıyor!

CHP Genel Başkanı Özgür Özel tarihi güreşler için Edirne'de

AFAD'dan Trabzon, Giresun, Samsun ve Ordu'ya uyarı!

Bursa Osmangazi'nin köyleri şenleniyor

Numan Kurtulmuş ABD'de

TBMM'yi bu hafta yine yoğun gündem bekliyor

BAŞKAN ÇAVDAR’DAN HİCRİ YILBAŞI VE MUHARREM AYI MESAJI

KOOP-DES'te ikinci çağrı dönemi... Son başvuru 31 Temmuz

Akaryakıt istasyonlarının tüketimine dijital takip

Bakan Tunç, hukuk ve iletişimcilerin heyecanına ortak oldu

Datça 4,1 büyüklüğünde sallandı!

Malatya çevreyolunda yenileme çalışmaları

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kadromuz, Dünya ve Avrupa rövanşına hazır

Teröristlerce tuzaklanan evlerde silah ve mühimmat ele geçirildi

Beylikdüzü'nde caz keyfi

Bakan Tekin'den İstanbul'da tarihi okullarda inceleme

İhracatçı fabrika kapatmamak için kârsız çalışıyor

Irak ve Suriye'nin kuzeyin 5 terörist etkisiz!

Edirne Kırkpınar’da Kocaelili pehlivanlara tebrik

Türksat 6A için geri sayım!

Bursa Valisi Demirtaş'tan Mudanya sahillerine denetim

Yükleniyor